Too Faced Lash Injection

Nästa mascara ut för granskning är Too Faced's Lash Injection.

Lash Injection ska ge intrycket av lösfransar, massor av volym och längd!

Lash Injections forumla är inte som alla andra mascaror. Mascaran bildar små tuber kring varje frans som hjälper till att skydda fransarna. Den är vattenresistent mot vatten upp till 38 grader. Det klarar alltså regn, tårar m.m. men tvättas bort i endast hett vatten eller Too Faced egen sminkborttagning Antidote. Om du försöker tvätta bort mascaran med en annan remover kan du få problem. Men bara varmt vatten räcker som sagt för att tvätta bort den och den faller då av även i tuber. Det kan se ut som du tappar dina fransar men det gör du alltså inte, det är endast tuberna kring fransarna som lossnar.

Lash Injection har en väldigt stor och fet borste, likt Diorshow. Jag har lite svårt för stora mascaraborstar då kladdar jag gärna utanför fransarna. Om jag bortser från borsten gillar jag verkligen Lash Injection, den ger verkligen en fin volym men även längd. Den kan ha en tendens att klumpa ihop fransarna eftersom den ger så mycket volym, men det har jag inga problem med.
Lash Injection har en ganska stark doft, som jag tycker påminner om apelsinjuice. När doften försvunnit är det dags att kasta mascaran och köpa en ny.
Lash Injection är kanon för den som vill ha massor av volym och som klarar att hantera en stor borste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0