Too Faced Lash Injection Pinpoint

Efter Too Faced's Lash Injections (orginalet) enorma borste kommer efterföljaren Pinpoint och kontrar med en mini-mini borste.

Too Faced lovar att Pinpoint skapar skyskrap-långa fransar och separation - men även en del volym.

Vi kan börja med det jag gillar med Pinpoint. För det första älskar jag förpackningen, den är nätt och den svarta hylsan med den glänsande, metalliska rosa loggan på är kanonsnygg! Den lilla miniborsten är superlätt att jobba med och du kommer verkligen åt längst in mot fransrötterna och inte en enda liten frans kommer undan.
Pinpoint har exakt samma formula som Lash Injection, dvs den skapar små, små tuber kring varje frans som är vattenresistenta. Den tål kallt vatten, men tvättas enkelt bort i varmt vatten. Formulan gillar jag, mascaran sitter kvar utan att kladda eller flagna av. Samtidigt som du enkelt kan tvätta bort den utan en stark remover!

De första lagret som appliceras separerar mina fransar men det händer inte speciellt mycket mer. När du applicerar fler lager byggs längd och volym. Men det är också här som nackdelen kommer in, ju fler lager - desto mer tendens till spindelben, vilket man kanske inte är ute efter med en mascara som ska ge längd och separation.
Pinpoint är däremot toppen att använda på underfransarna. Du kommer lätt åt de små fransarna och den klarar tårar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0