GOSH Perfect Lift'n Shape

Tänkte att jag ska recensera mina mascaror som jag samlat på mig på senaste tiden, först ut var ju MAC's Dazzle Lash och här kommer mascara nr 2: GOSH Perfect Lift'n Shape.

GOSH har massor av fina färgglada kajalpennor och eyeliners som jag gillar skarpt. De har även ett stort utbud av mascaror och självklart blir man sugen på att testa! Jag valde Perfect Lift'n Shape främst på grund av borsten, dan har helt enkelt en sådan borste som jag brukar föredra, något smalare storlek och med spretig borst. GOSH beskriver att mascaran ska ge volym och böjda fransar.

Volym ger den definitivt. Som många andra volymmascaror har den en tendens att klumpa ihop fransarna, men med ett drag med en franskam efteråt löser du det. Borten är smal och väldigt enkel att jobba med, den är även ganska lång vilket gör att du får med många fransar i samma svep. Formulan är krämig och det går smidigt att bygga upp mer volym. När mascaran har torkat håller sig fransarna hyfsat mjuka. Jag tycker dock att själva hylsan känns väldigt trist. Den känns inte så snygg och lyxig där den ligger i sminkväskan. Jag är en riktig förpacknings-sucker som gärna köper produkter på grund av hur de ser ut.

Jag gillar verkligen Lift'n Shape, jag tycker att den påminner mycket om Yves Saint Laurents volymmascara som länge har varit en storfavorit! Dock har GOSH mer humana priser - 99 pix kostar Perfect Lift'n Shape hos Pashion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0