Dazzle Lash

Efter att ha fått 20% rabattkupong av Åhlens på valfri mascara kunde jag inte låta bli att lägga vantarna på MAC's Dazzle Lash från Double Dazzle kollektionen.

MAC lovar att Dazzle Lash ska ge långa, separerade och tjockare fransar. Den ska även ge en intensiv svart färg som inte blir grå eller dassig under dagen. Låter underbart, en mascara som ska göra alltihop!

Mascarans borste är väldigt liten vilket jag gillar, jag har väldigt svårt för tjocka mascaraborstar - då kladdar jag lätt lika mycket runt ögat som på fransarna. Ett klart plus för den lilla borsten alltså! Vid applicering måste jag jobba en del med borsten för att få ett bra resultat, ett drag med borsten räcker inte. Men den gör det väldigt enkelt för mig att arbeta upp ett snyggt resultat utan klumpar eller spindelben. Den gör mina fransar långa och separerade och ger även alldeles lagom med volym.
Hur är det då med den där riktigt svarta nyansen? Nja, jag har aldrig sett någon skillnad på Black och Carbon Black och ser ingen skillnad på Dazzle Lash heller, den är lika svart som mina andra mascaror!

Efter en 3(!) timmar lång promenad (jag visste faktiskt inte att Djurgården var SÅ stor!) sitter den fortfarande på plats utan att ha kladdat eller flagnat. Dazzle Lash känns också väldigt skön på fransarna, den stelnar inte lika hårt som vissa andra mascaror utan håller fransarna relativt mjuka. Den går även lätt att tvätta bort.




Jag gillar verkligen resultatet Dazzle Lash gav mina fransar!


För övrigt så älskar jag kontrasten mellan den bleka huden och de rosa läpparna. Jag tycker denna bilden är otroligt vacker. Kanske för att jag är väldigt förtjust i fräknar? Jag längtar till sommaren då jag får lite färg och några små fräknar tittar fram på näsan. Önskar jag hade fräknar året runt!


Kommentarer
Postat av: Linda H - En make up artist

Hej! och tack =) jag fotar med en vanlig kompaktkamera som heter fujifilm finepix f30, jag fotar alltid i dagsljus efter den inställning som är bäst för just det ljuset.

2009-05-21 @ 23:12:38
URL: http://micromiss.blogg.se/
Postat av: Sanna

ser ut att vara bra!

2009-05-23 @ 12:47:11
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: Emma

Kollde in denna msacara då jag var hos MAC senast men jag reagerade just på borsten och upplevde den lite klumpig. Kanske får ta en extra till nästa gång :)

2009-05-24 @ 16:28:04
URL: http://emla82.blogspot.com
Postat av: Mickan

Emma: Jag tyckte faktiskt också att den såg kladdig och klumpig när jag tittade på den hos MAC. Hade hört mkt bra om den så ville ändå testa, och tjejen i disken lovordade den. Jag upplever inte alls att den klumpar vid applikation!

2009-05-24 @ 16:37:22
URL: http://lookfabulous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0