REN Rose Complex Moisturiser

Jag har nu använt min REN Rose Complex Moisturiser i ca en månad och jag måste erkänna att jag är såld.
I yngre tonåren hade jag väldiga problem med min hy. Jag kämpade med att täcka över finnar och pormaskar varje dag. Då tvättade jag i princip ansiktet med tvål och hade den billigaste foundation jag kunde hitta. Inte konstigt att min hy sa ifrån!
Då började jag invesera i en bra foundation, var noga med hudvårdsrutiner och var osminkad så ofta jag kunde. Min hy blev otroligt mycket bättre och sedan dess har jag såklart fått en finne då och då, men aldrig haft några stora problem med min hy.
Nu har jag en normal hy men känner ändå att jag vill använda bra produkter och förebygga problem som annars kan uppstå i framtiden.

RENs produkter innehåller 100% naturliga ingredienser. Syntetisk parfym, sulfater, animaliska ingredienser, petrokemiska ingredienser, silikoner eller parabener som kan skada din hy finns inte i RENs hudvård.

REN Rose Complex Moisturiser är för en normal hud och återfuktar, ger näring och slätar ut. Den innehåller extrakt från vildros samt antioxidanter från krossade rosenblad. Dessa motverkar fria radikaler medan olja från kamelia och nypon ger extra fukt och näring.

____________________________________________________________________

REN Rose Complex Moisturiser är ett lätt kräm som snabbt går in i huden. Huden känns återfuktad utan att bli kladdig. Huden känns len och smidig efter applicering.
Krämen doftar fräscht av ros, men jag tycker dock att doften kan bli lite för markant.
Ett stort plus är behållaren som är en pumpflaska. Det blir hygieniskt eftersom du inte pillar i en burk med dina fingrar varje gång. Pumpen ger en exakt mängd för att smörja in ansiktet. Det gör att produkten blir väldigt dryg eftersom du då inte tar mer kräm än du behöver.
Köpt på Grooming Store för 425 kr.

Tummen upp!

image101

Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Åh, så härligt! Den låter underbar, jag har själv varit nyfiken på REN så himla länge. Dags att slå till, tror jag!

2008-05-28 @ 16:38:38
URL: http://rocketqueens.blogg.se
Postat av: LookFabulous

Tycker absolut att du ska slå till :D

2008-06-02 @ 19:58:00
URL: http://lookfabulous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0