Youngblood Mineral Foundation

Nu har jag äntligen testat mineralsmink. Jag har länge vart mycket skeptisk till mineralsmink, okej att det kan vara bra för folk med mindre bra hy eller allergier och liknande. Men "det är så rent att du kan sova med det", men tvättar ju ändå av sminket innan man går till sängs!
Sedan fick jag höra talas om Youngbloods mineral foundation som skulle vara kanonbra, innehåller ingen alkohol, parfym, färgämnen eller andra tillsatser och naturligt SPF 15.
Och om jag blev positivt överraskad! Den har en otroligt bra täckningsförmåga vilket gör att du kan använda den även som concealer. Huden får fin lyster utan att se fet ut, och du behöver inget puder.
Jag valde att köpa en kabuki borste från viva la diva eftersom jag har lite snålt med pengar för tillfället och tänkte att om jag gillar Youngbloods mineral foundation kan jag investera i en bättre borste senare. Kabukin från Viva la diva fäller väldigt mycket hår nu i början. Åtserstår att se om den slutar fälla eller om den fortsätter. Men den är gjord av äkta gethår och kostar endast 90 kr!
image49
Kabuki Viva la diva. 90 kr

image50
Youngblood - Natural Loose Mineral Foundation 399 kr

image51
Jag i Youngblood - Natural Loose Mineral Foundation Bearly Beige

Kommentarer
Postat av: sandra

gud vilken perfekt foundation, exakt min drömhy, varken glansig lr matt, bara perfekt OCH täckningsförmågan :oo hur mkt kostar den?

2008-03-18 @ 20:18:57
Postat av: LookFabulous

Ja Sandra den är helt underbar!
Den kostar 399, den är mycket dryg och det är absolut värt pengarna! Du hittar den på Pashion i SOUK om du bor i Stockholm, annars www.pashion.nu

2008-03-19 @ 12:26:30
URL: http://lookfabulous.blogg.se
Postat av: Emma

Hej, måste fråga om du har textat ID:s bare minerals foundation?

Om du har jämfört..för jag använder det märket.



Mvh Emma

2008-11-18 @ 11:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0