EOTD

Idag bestämde jag mig för att använda kontrastfärg, och för att framhäva mina gröna ögon ska jag lägga en röd skugga.
Började med en lätt bas med LOREAL Transculent, och svepte över lite puder från MUS.
Ögonbrynen fyllde jag i med en snedskuren pensel och en gråbrun skugga.
Jag la en klarröd skugga över hela locket och även under ögat. I globlinjen valde jag att lägga en gödbrun skugga för att tona ut det röda.
Viktigt när man lägger röd kontrastfärg är att lägga en "ram" runt ögat i svart eller en annan mörk färg. Annars ser du lätt sjuk ut. Jag la därför en svart skugga med snedskuren pensel precis invid fransarna båda över och under. Och efter det ett lager mascara.
Kinderna fick lätt färg av FACE celestial.
Läpparna blev ljust neutrala med hjälp av Estee Lauder läppstift i färgen Vanilla Truffle och gloss i färgen Ivory, även det från Estee Lauder.



Kommentarer
Postat av: Therése

fan vad snyggt det var!!

2008-02-15 @ 18:56:46
URL: http://fakelashes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0