Bloggtema v.16

Denna vecka undrar Green & Curly om vi matchar make up med kläder och accesoarer.

Jag brukar aldrig matcha mina sminkningar, tycker lätt att det kan bli lite too much och kännas för genomtänkt. Däremot brukar jag betona det ena eller det andra, om jag tex har bara svart eller vitt på mig, brukar jag lägga en färgstark make up, och om jag har mycket färg på kläderna blir det en mer naturlig sminkning.
Just matchning är inte mig grej, gillar inte när det syns att looken är genomtänkt in i minsta detalj, det ska ju se ut som att man bara tog det som låg närmast och ändå råkar se helt fabulous ut!
Om jag har svarta kläder och gör en häftig färgstark make up blir det som en accesoar i sig.
Se till exempel här på vackra Natasha Poly
image91image92

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Ja, hon var verkligen snygg i den blå looken med svart tröja! Jättesnygg!! Det klädde henne!

2008-04-16 @ 13:02:46
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Anonym

och är man som mig och inte kan hantera ögonskuggor o dyl...så blir det inte mycket matchning inte:)

kramar

2008-04-18 @ 14:26:53
Postat av: rocketqueen

Wow, håller med Sminkan, vilken beslöjad, kraftfull läcker look!

2008-04-23 @ 08:34:14
URL: http://rocketqueens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0